" Dare To Dreams. I am Your Dreamcatcher. "

hometutorial















owner

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world.

ARCHIVE



CREDIT

© 2013 - Skins by IKA. thanks to Adila, Mayra, hanie & fiqa for the other codes and stuff. do tell me if im not credit yours. dont remove the credits. *peace*
Cappucino & Latte - Episode 4
written by lauryn at Friday 16 March 2012| 0 Comments |



Annyeonghaseyo to all my readerz especially Hanin Hamdan hahaha=D
hari ini aku nak sambung cerita dari Episode 3...
Aku rasa nak tukar lah tajuk Fanfantic aku nii....
Dengan rasmi nya saya menukarkan tajuk FanFantic saya Love Is Blind kepada Cappucino & Latte
mian haeyo (bowing).... aku dh fikir masak-masak sebelum aku cari tajuk yang sesuai dengan fanfantic aku ini...
Firstly,,, bagi sape-sape yang terlupe or tak bace...ini ending untuk Episode 3

Keesokkan hari nya Jieun terserempak Seung Hyun di kedai coffee...lalu Seung Hyun menegur nya...

Seung Hyun : Hai Jieun...apa khabar???
Jieun : Hai,,Khabar baik.... Awak nak ape???
Seung Hyun : Haaa??!! Sebenar nya saya nak......
Jieun : Awak nak ape??? Saya tak boleh lama-lama kat sini.... Saya banyak kerja sekolah nak kena buat....Okay lah...
Seung Hyun : Hehhh,,,jangan pergi dulu... Saya sebenar nya nak ajak awak minum coffee (sambil menarik tangan Jieun)

Episode 4 - Why and Why????
Di Hadapan Angel Coffee...

Jieun : Heyyy!!!! sakit lah....

Seung Hyun menarik kerusi perlahan sambil menghulurkan tangan supaya Jieun duduk di meja itu....

Jieun : Engkau ini memang dari dulu sampai sekarang tak juga berubah-ubah....
(sambil membuat muka sedih + senyum)

Seung Hyun : (turut tersenyum juga).... weiteo!!!

Waiter : Ye,,,encik nak minum apa???

Jieun : Saya nak......

Seung Hyun : (dengan pantas) Kami nak cappucino dua dengan kek chocolate satu untuk dia.... Terima kasih...Saya tahu awak nak cappucino dengan kek chocolate kan....Dah lupa ke yang kita dulu pernah couple...

...Imbas Kembali Ingatan Jieun Di Kedai Coffee....



Jieun : Awak nak pesan minuman apa???

Seung Hyun : Mocha sajalah....

Jieun : Saya cadangkan awak baik awak try cuba minum cappucino dengan kek chocolate.... memang sedap...

Seung Hyun : okaylah,,,suka hati awak lah....janji dapat minum saya dah haus ini....tapi saya tak kek chocolate..tak suka....

Jieun : (sambil tersenyum) Weiteo!! Saya nak cappucino dua dengan kek chocolate satu....Gamsahabnida^^

....5 minit kemudian


Jieun : Dah sampai pun..... nahh,,,ini awak pun nya,,,ini saya pun nya^^... rasa lah....

Seung Hyun : (minum dengan hati yang tenang=D lalu tersenyum) Ehmm,,,sedap lah....pandai nae yeoja chingu pilih hehehe.....

Jieun : (tersenyum lebar) nahh,,,buka luas-luas mulut awak,,,try kek ini pula....

Seung Hyun : Silh-eo!!!

Jieun : hemm....(buat muka sedih lalu menghabiskan minuman dan kek chocolate nya) rugi nanti kalau tak makan kek ini....

Kembali ke dunia realiti....
Seung Hyun : Awak masih pakai lagi tak rantai yang saya bagi kat awak dulu??? (terperasan yang Jieun masih pakai rantai yang diberinya)

Jieun : Ye,,tak ada lah... buat apa saya nak pakai rantai itu...(dengan pantas meliputi rantau itu dengan scraf yang dipakai nya)

Seung Hyun : Jieun!! say...saya hemm,,,sa..saya nak....

Jieun : Awak nak apa???!!!

Seung Hyun : Saya nak awak couple balik dengan saya!!!

Suara Seung Hyun yang kuat itu telah mengejutkan para pelanggan yang sedang leka menikmati minuman/makanan yang dipesan.... Ada segelintir mereka berbisik-bisik seperti sedang mengata sesuatu tentang mereka...lalu Jieun beredar dengan hati yang sedih dan marah....

Seung Hyun : Jieun!!! (berlari sepantas mungkin untuk mengejar Jieun lalu menarik tangan Jieun)

Jieun : Heyy,,,engkau ingat aku akan kembali setelah apa yang engkau buat dekat aku dulu... Jangan Harap lah!!!

Seung Hyun : (melepaskan tangan Jieun dengan perlahan-lahan)

....MyungSoo sedang berjalan-jalan untuk menenangkan fikiran yang serabut itu... Tiba-tiba,,,

MyungSoo : Heyy,,tak nampak ke ada orang tengah berjalan kat sini??? (dalam hati kata,,tenang MyungSoo...tenang....)

Jieun : mian haeyo mian haeyo....

MyungSoo : saya macam kenal awak tapi kat mana?? (bergaru kepala seperti sedang berfikir) haa,,ingat pun...awak kan yang langgar saya tempoh hari???

Jieun : MyungSoo!!! (kenapa lah time ini jugak lah aku kena jumpa dengan mamat = =')

MyungSoo : awak ini kenapa menangis??? duduk lah dulu (kebetulan ada kerusi kayu panjang sebelah MyungSoo dengan Jieun) sebelum saya terlupa...saya nak minta maaf pasal hari itu...time tuhh saya tengah bengang dengan appa saya...saya harap awak maafkan saya ya...

Jieun : gweaenchanh-ayo,,saya dah lupakan pasal itu...

MyungSoo : (mengulurkan tangan) naega,,MyungSoo...Kim Myung-Soo ibnida....selamat berkenalan (sambil tersenyum)

Jieun : Saya Jieun nama penuh Lee Ji-Eun...selamat berkenalan juga

                                              

MyungSoo : saya tanya sikit,,awak jangan marah boleh...

Jieun : Nak tanya apa???

MyungSoo : awak kenapa menangis??? ada masalah ke???kalau ada awak boleh cerita dekat saya kalau awak tak kesah....

Jieun : haa,, masalah kecil saja.... gaduh dengan teman itu je...

MyungSoo : tak kan lah bergaduh sampai menangis macam nie???saya ini pendengar yang setia awak tahu....saya tak paksa

Jieun : awak janji tak akan bagi tahu sesiapa pasal ini,,,araso!!! yagsog dulu dengan saya

MyungSoo : ye,,arasoo....

Jieun : Sebenar nya saya ada masalah dengan ex-teman lelaki saya,,Seung Hyun..

MyungSoo : Seung Hyun???!!! (muka terkejut)

Jieun : Kenapa?? awak kenal dengan dia ke??

MyungSoo : Haa,,tak ada lah... sambunglah balik cerita awak tadi..

Jieun : Seung Hyun minta saya couple balik dengan saya...saya tak nak lah couple balik dengan dia sebab kawan-kawan saya mungkin fikir yang saya nak kan Seung Hyun balik sebab populariti dia atau...haahh ape-ape je lah...(tengah bengangpas

MyungSoo : Jadi awak nak lagi ke couple dengan dia???

Jieun : entahlah...(lalu melihat jam tepat pada pukul 6:30 ptg) okaylah MyungSoo,,saya nak balik..geuleonde gamsahabnida (bowing)

MyungSoo : (bowing back)

...Keesokkan Hari nya...Waktu rehat...

Seung Hyun pergi berjumpa dengan Jieun untuk meminta maaf pasal semalam... Kebetulan MyungSoo dengan JinYoung ada lalu menanyakan dimana Jieun berada...

Seung Hyun : Heyy,, MyungSoo (sambil menepuk belakang MyungSoo) nampak Jieun tak???

MyungSoo : entahlah... JinYoung kau nampak Jieun??

JinYoung : Tak!!! (sambung balik baca komik yang baru dibeli nya tempoh hari)

MyungSoo : Haa,,kau pergilah tanya Sulli...dia kan rapat dengan Jieun..

Seung Hyun : Ya tak ya jugak.. okay lah..gomawo

Kalau time rehat ramai yang tak kacau Sulli sebab kalau cakap dengan dia pun tak guna kerana dia tengah dengar lagu ....

Seung Hyun : Heyy,,Sulli...

Sulli : .......

Seung Hyun terus cabut headphone Sulli.. Sulli ape lagi mengamuk terus = ='

Sulli : ape ini!!! kacau je lah...tteonada!! 

Seung Hyun : nampak tak Jieun???

Sulli : Jieun?? ohh dia dekat....(berfikir) dekat atas bangunan sekolah...

Seung Hyun : tak kan lah kat situ lagi.....(berlari sepantas nya mungkin)



To Be Continued...