" Dare To Dreams. I am Your Dreamcatcher. "

hometutorial















owner

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world.

ARCHIVE



CREDIT

© 2013 - Skins by IKA. thanks to Adila, Mayra, hanie & fiqa for the other codes and stuff. do tell me if im not credit yours. dont remove the credits. *peace*
Finally....
written by lauryn at Wednesday 9 October 2013| 0 Comments |


annyeong^^

Finally, PMR dah tamat secara officiallynya. PMR dah habis so buku-buku semua tolak ke tepi. Sekarang ni bolehlah aku berfangirl-fangirl + stalker aku punya bias untuk beberapa bulan cuz dah lama aku tak stalker diaorang. Jadi rindu pulak. Actually stalker bias adalah salah satu perkara yang aku kan buat untuk mengisi masa lapang selepas PMR tamat. Aku ni seorang yang banyak berangan di siang hari tapi aku akan membuat angan-angan aku tuh jadi betul. Aku nak belajar macam mana nak tulis lirik lagu a.k.a song writer + kalau berkesempatan aku nak jadi singer-songwriter >< LOL. Belajar bahasa hangul aku sekarang ni boleh dikategorikan level 1 : kindergarden kindergarten. Aku boleh baca sikit and tulis tapi tak se'terror' sunbae-sunbae aku =P

Now, aku tengah nervous untuk kertas BM 1 23/40 jer. DAMN!! Itulah markah BM kertas 1 aku yang paling terendah aku pernah aku dapat. I don't know why I got this marks. Plus, aku admit yang BM Kertas 1 lah yang paling aku lemah. Hope markah tuh tak betul. Perkara tuh telah membuatkan aku menjadi stress sehingga aku dapat keputusan PMR. Paling tinggi pun aku dapat 34/40 or 35/40. BM Kertas 2 pulak, boleh tahan senangnya dan aku mintak sangat tinggikan markah dan jadikan BAHASA MELAYU A!!

Untuk English pulak, chance untuk dapat A 60/40 sebab dalam paper 2 bolehlah senang sebab dah buat dah kat kelas. I mean, soalan yang serupa. Essay aku pulak aku dah masukkan beberapa idioms yang membolehkan markah essay aku jadi tinggi sikitlah. Bahagian Literature pulak, senang sebab dia mintak character yang kita suka (kalau tak silap akulah) dan aku boleh recall balik apa yang aku dah buat kat dalam kelas (itulah advantage dengar apa yang cikgu cakap kat kelas) ><

Ada dua paper ini yang membuatkan aku menjadi stress selain kertas BM 1, Sejarah dan Geografi. Dua-dua paper ini aku boleh skor, tapi ada beberapa soalan yang aku careless + soalan yang membuatkan aku menjadi gila di dalam dewan peperiksaan hari tuh. Korang tahu tak orang gila yang ada kat tepi-tepi jalan tuh? Hah, macam tuh lah tapi sikit jer. Matilah aku kalau aku act macam orang gila kat dewan nanti 'mati katak' aku kat sana =,=' Yang aku tak puas hati paper Geografi aku ni. Banyak sangat careless yang aku buat sampaikan kalau kekawan aku nak check paper diaorang, aku ignore buat-buat pekak.

Paper Sains + Math.... Well, no problem sangat sebab soalannya pun serupa dengan apa yang teacher aku bagi. Kertas Math tak payah cakaplah. Soalan bocor... semua soalan sama tapi nombor je dia tukarkan. Tinggal baca soalan terus buat. Nasib baik rotation tak keluar... Fuhh ^ 0 ^ Bab inilah yang aku paling lemah sekali. Kalau keluar, memang confirm aku salah.

Last but not least, Kemahiran Hidup ERT. No comment pasal paper ini. Copy and paste. By the way, masa dapat paper KH tuh, adalah terkejut sikit sebab paper tuh kena hantar balik. No wonder time aku nak beli buku soalan tahun-tahun lepas yang warna oren untuk KH (ERT) tuh tak ade maaaa.

Anyway, kawan aku cakap yang keputusan PMR akan dikeluarkan pada 29/12 (my birthday ><). Hope GOD murahkan rezeki aku + tolong lembutkan hati pemeriksa-pemeriksan yang memeriksa paper aku dan korang jugak. Harap-haraplah time pemeriksa tuh tanda paper aku, hujan + ada angin yang menyejukkan pemeriksa tuh XD.

7A PMR! FIGHTING!!

Labels: , , , ,