" Dare To Dreams. I am Your Dreamcatcher. "

hometutorial















owner

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world.

ARCHIVE



CREDIT

© 2013 - Skins by IKA. thanks to Adila, Mayra, hanie & fiqa for the other codes and stuff. do tell me if im not credit yours. dont remove the credits. *peace*
Lately (Part 2)....
written by lauryn at Thursday 24 October 2013| 0 Comments |


Cair hatiku apabila melihat ketampanan wajah mu ini tetapi adakah perangai dan jiwa kamu sama seperti wajah mu itu. See? Bertapa jiwangnyer aku nie. LOL
Annyeong \ ( ^ o ^ ) /
Apa khabar anda disana? Aku asyik speaking jer dengan korang so , hari ini aku nak decide nak tulis dalam bahasa melayu dan adalah sikit perkataan-perkataan bahasa inggeris untuk entry ini . Well , dah baca entry yang lepas? Kalau belum , aku nak ajak korang baca entry yang lepas okay . ^^ Part 1 aku cerita fasal seram , you know .. ghost storyyy~~ Huhuhu , scary sesangat . Okay Lauryn tak lawak pun . Ehmmm , hari ini aku tak datang sekolah . Well , aku nie kan budak "baik" . Cikgu aku semua cakap dengan kitaorang (budak Form 3) suruh kitaorang jangan datang sekolah sebab dah tak ada benda dah nak dibuat . Actually , apa yang cikgu aku cakap memang betul . Cikgu siapa yang bercakap bohong dengan anak muridnya kan . Kan?

Kembali kepada cerita yang sebenar . Semalam nak kata best .... bolehlah sebab aktivit semalam best jugak kalau nak dicompare dengan hari - hari yang lain . Pagi hari Rabu tuh macam biasalah, kitaorang duduk di kantin semantara nak tunggu loceng (actually tak pun) , berchating-chating fasal itu ini . Then, kitaorang kena pergi ke dewan sekolah yang kedua . Besarnyer sekolah kau Lauryn... Yes, besarrrrr sesangattt . Actually, nak kata besar tuh tak lah sangat . Just sederhana jer . Okay, stop talking about that.

Lepas tamat belajar mathematik untuk persiapan form 4 nanti . Sekadar mathematik yang basic sajer .
Basic? Aku buat soalan-soalan tuh macam otak aku nak pecah . Kalau boleh, terkeluar daripada tengkorak kelapa aku nie ha . Soalan pendek tapi jawapan nyerr .... macam jalan highway bukan jalan biasa dah. Highway terus . Dan kakak - kakak + abang - abang upper form, sekarang saya sudah memahami anda sekalian sekiranya kertas exam addmath anda sekalian fail . LOL .


Jimin cute~!!!!! Suka pulak aku tengok muka dia macam tuh.. Anyway, Jimin ke tuh? lol

Rest . Yeah~~ Eat!!! Sedar sikit Lauryn, aku tuh dah macam teddy bear . OKAY~! Fine . Tapi nasi goreng makcik kantin sedap pulak aku tengok masa tuh . So, aku beli nasi goreng + telur goreng. Bukan goreng telur yer sekalian . Hahaha, Lauryn ini ada hati nak mengajar orang Bahasa Melayu tapi Bahasa Melayu dia pun tak sehebat sekalian . Mohon maaf daripada lubuk hati aku yang terpaling dalam, gelap gelita dan hanya dotor doktor yang special jer yang boleh membukanya melalui surgery. LOL kuasa 2.

Dah sampai kat kaunter, makcik tuh pulak tak ada duit syiling . Puihhh . Terpaksa aku kena beli hotdog untuk cukupkan RM2 . Aku rasa macam nak terbalikkan jer kaunter dengan makcik-makcik sekali aku terbalikkan. Boleh ke? Tapi pinggan nasi goreng aku tak diterbalikkan sebab mak aku cakap jangan main-main makanan terutama sekali nasi. . Why? I don't know . Tak cukup lagi dengan nasi goreng, telur goreng dengan hotdog. Sandwich sardin tuh pulak menarik perhatian aku . Macam sandwich tuh bercakap dekat aku yang "Makanlah aku, Sedap~~~" Aku?? Beli jer lah... Woah~ Lauryn ini kaya lah. Kelapa hotak mung! Duit belanja aku cuma RM4 jer . Itu pun aku kena berjimat sikit sebab nak beli barangan k-pop. Well, kpoppers tak boleh dipisahkah oleh barangan k-pop okay. #TypicalKpoppers.

Then, aktiviti Kemahiran Hidup pulak. Ingatkan bosan sebab Kemahiran Hidup memang subjek paling bosan dalam hidup aku. Koang? Aku tak tahu lah. Ikut citarasa masing-masing. Cikgu KH lelaki cakap yang kitaorang kena buat kari ayam dengan ayam goreng. Aku duduk kat situ macam dah kena panah petir, hujan, ribut dan bagai. Kalau ada bat baseball kat sebelah aku, memang orang yang paling dekat dengan aku kena pukul dulu especially cikgu KH tuh. Tak reti nak bagi tahu awal-awal, kalau tak jimat sikit duit poket gua. Arghhh. Malas nak pikir semua hal tuh. Tumpuan aku cuma pada ayam je. Aku rasa aku dah jadi Ipin pulak kat situ. Ayam goreng~~~ Ayam goreng~~~ LOL.

Akulah orang yang paling semangat sekali dalam group tuh sebab tak ramai yang nak cuci ayam. Well, nampak tak macam budak yang selalu tolong mak kat rumah? Okay, kembang kejap sampai seluar terkoyak >< Dah cuci ayam tuh, bermakna habis sudah semangat aku nak tolong member-member. Aku tolong jugak tau... Tolong tengok. ㅋㅋㅋㅋ First tumis memang dapat rasa nikmat + wangian yang menusuk-nusuk hidung aku nie. Alah, macam korang tak pernah hidu wangian tumisan kari kan... Dah tuh.... kari ayam pun siap. Sekarang tinggal nak goreng ayam je. Yeah~~! Finally, nak goreng ayam pun sudah tiba. Disebabkan ayam goreng tuh lah, aku still setia menunggu macam tugu negara kalau tak, memang aku dah berambus dari tempat tuh. I'm a BAD GIRL, okay?

Beberapa jam berlalu, akhirnya siap jugak kari ayam dengan ayam goreng tuh. Lama beta menunggu dari zaman Kesultanan Melaka lagi. Okay, Lauryn... sudah sudah lah dengan lawak tepi jalan kau tuh. Actually, aku nie cakap jer fasal ayam goreng, tapi tak makan pun. Just makan nasi berahi (entah betul entah tidak spelling aku nie) dengan kari ayam jer. Nak jaga badan lah katakan...

Okaylah, entry untuk Lately (Part 2) sudah pun tamat. Fuhh, penat jugak aku menulis sampai pergelangan tangan dengan tulang belakang aku ni sakit. By the way, keep calm and always smiling okay.

Annyeong \ ( ^ o ^ ) /...

Lately (Part 3) will be coming soon....



Labels: , ,